יש לא מעט הליכים שבהם המטופל נדרש למלא שאלון. לדוגמא, בקבלה לסיטי, פט-סיטי או MRI. הצעתי היא לכלול את הנייד של המטופל כיעד תקשורת (אסינכרונית) על מנת להעביר לו טפסים, עותקי אישורים ותוצאות בדיקות הנוצרות במהלך הביקור.
כך ניתן לשלוח טופס אלקטרוני למילוי לצורך קידום השלב במוכנות לביצוע ההליך הרפואי (עבור טפסים שהם בגדר הכרח קליני/רגולטורי). ניתן גם לספק טופס בשפות שונות (אמהרית/רוסית/ערבית/אנגלית...).
בנוסף היה מועיל לתת משוב על מצב התקדמות התור (רשימת הממתינים על פי הקוד שלהם וזמן משוער להמתנה).
ספקים מצטיינים יכולים לספק קישורים להסברים על ההליך ו/או הליכים משלימים, בצורת סרטונים או טקסט, כתחליף למסכים המרכזיים עם תוכן ערוצי הטלוויזיה בשידורי הבוקר המשמימים.
בקיצור, יש לשים את המטופל במרכז ולא במרכז הכתם העיוור.
מסתבר כי באסותא התהליך הזה כבר ממומש (לא ב-FHIR). אני מתוכנן לעבור דימות סיטי ביום ששי והבוקר קבלתי שאלון מקוון למילוי, על מנת לחסוך זמן, נייר וסריקה למחשב.
אגב, גם תהליך זימון תור לדימות הינו אוטומטי לגמרי ומהיר ב4 סדרי גודל מזה של בתי החולים הממשלתיים, בהם ההליך אנושי ועם זמני תגובה של בין ימים לאף פעם.